قالب وبلاگ

نکات مهم و پر کاربرد در تهیه و ارسال استعلام الکترونیکی

نوشته شده توسط:علی حاذقی | ۲ دیدگاه

برگرفته از سایت سازمان ثبت 

 

1- در مورد استعلامی که جواب ندارد ویا پیغام دارد نمی توان استعلام پیرو فرستاد. 
2- در هنگام اخذ استعلام نسبت به کل مالکیت معامل بایستی استعلام تهیه شود
3- در خصوص افراد فوت شده که در شناسنامه فاقد روز و ماه تولد می باشند نیاز به درج روز و ماه تولد نمی باشد و چنانچه کد ملی و سال تولد وارد شود و گزینه" دریافت سایر اطلاعات" زده شود ، سیستم خود اطلاعات فرد را نمایش می دهد
4 - در مورد انتقال اجرایی حتما می بایستی در هنگام تهیه استعلام تیک گزینه " انتقال اجرایی" فعال شود که بعدا در تهیه خلاصه معامله اجرایی مشکلی ایجاد نشود.
5- در هنگام پرینت جواب استعلام بایستی متن جواب با دقت مطالعه شود و چنانچه هر گونه مغایرتی مشاهده شد ، سندی روی آن استعلام تنظیم نگردد. در صورت عدم توجه به متن جواب استعلام مسوولیت آن با سردفتر می باشد.
6 - همواره بایستی به آیکونهای پاسخ استعلامات دقت شود و تنها در صورتی که جواب تایید (آیکون سبز) صادر شده بود ، نسبت به بقیه مراحل تنظیم سند اقدام گردد.(البته دقت شود که چنانچه برای استعلام جواب صادر شده بود اما آیکون آن قرمز بود فقط می توان خلاصه معامله اجرایی روی آن تنظیم کرد . ) 
7- تاریخ اعتبار استعلام تمام شده اما هنوز نمی توانم استعلام مجدد بفرستم و پیغامی مبنی بر تکراری بودن استعلام دریافت میکنم؟
جواب : مجموعا پاسخ هر استعلام در شهر تهران 37 روز دارای اعتبار می باشد که سردفتر در 30 روز ابتدایی موظف به تنظیم سند و ارسال خلاصه آن می باشد، در صورتی که خلاصه معامله در 30 روز ابتدایی ارسال نشد ( به شرط تنظیم سند) در 7 روز باقی مانده تنها قادر به ارسال خلاصه معامله الکترونیکی می باشد و تنظیم سند در این زمان معتبر نیست، چنانچه از استعلامی که دارای پاسخ نهایی است در تنظیم سندی استفاده نگردید و مهلت 30 روزه آن تمام شد سردفتر می بایست اقدام به ارسال مجدد استعلام نماید و اگر 37 روز پایان نیافته باشد ارسال استعلام توسط فیلد پیرو میسر است.
8- استعلام پیرو زدن چگونه است؟
جواب : یک استعلام جدید ( بدون کپی کردن)  باز می کنید فقط تیک "پیرو" رافعال نموده و شماره اندیکاتور و تاریخ اولین ارسال استعلام قبلی را وارد نموده و بقیه مراحل مانند یک استعلام عادی تهیه و ارسال شود.
نکته : دقت نمایید با ارسال استعلام پیرو ، پاسخ استعلام قبلی خود به خود باطل ( آیکون قرمز) می شود.

 

  • Agnes

    Agnes

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۸:۲۳:۴۷

    Hello, Neat post. There's a problem together with your web site in internet explorer, could test this?
    IE nonetheless is the marketplace leader and a huge
    part of folks will leave out your wonderful writing because of
    this problem.

  • likeableinciden07.soup.io

    likeableinciden07.soup.io

    • ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۵:۵۷:۴۵

    Hello There. I discovered your weblog the usage of msn. This is a really neatly written article.
    I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.
    I will definitely comeback.